جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
با تاکید شهردار تهران صورت می گیرد/

ساخت 400 مسجد در پایتخت تا پایان امسال

رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تاکید دکتر قالیباف شهردار تهران مبنی بر توسعه مراکز دینی و فرهنگی بویژه مساجد، سعی می کنیم تا پایان امسال، 72 مسجد در حال ساخت در تهران را به 400 مسجد افزایش دهیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، این موضوع در نشست فصلی ائمه جماعات مساجد با شهردار منطقه 22 در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، از سوی حجت الاسلام ناصحی مطرح شد.

در این جلسه رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری در چند سال اخیر آنچه در توان داشته و به لحاظ ضوابط و مقررات برایش مقدور بوده است را در راه خدمت به مساجد و مراکز دینی صرف کرده، گفت: « در طول سابقه ایجاد بلدیه در کشور که به نزدیک به 100 سال پیش بر می گردد، انصافا چنین خدماتی به مساجد ارائه نشده است. این موضوع خواست قلبی دکتر قالیباف شهردار تهران بوده که شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند و هم توصیه ایشان به اینکه این امکانات را در شهرداری تهران فراهم کنیم. شهرداری یک سازمان عریض و طویل و برابر با چند وزارتخانه است. یعنی اگر دستوری برای موضوعی بویژه در بحث امور مالی صادر شود، نمی توان انتظار داشت که بلافاصله محقق شود چون به هر حال سازمانهای بالادستی هستند که به روند کار در نهادها، وزارتخانه ها و ... دیگر به لحاظ بودجه و امکاناتی که در اختیار دارند، نظارت می کنند. »

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطرنشان کرد: « تا امروز بودجه و امکاناتی برای مساجد داشته ایم؛ بطوری که تنها در سال 91، حدود 100 میلیارد تومان برای مساجد تهران هزینه کرده ایم و این بودجه 2 یا 3 منطقه شهرداریهای اطراف تهران است. غالب مساجد تهران نیاز به مساعدت و کمک حتی در زمینه نگهداری دارند.»

حجت الاسلام ناصحی در ادامه صحبتهایش از تاکید دکتر قالیباف شهردار تهران بر افزایش 72 قطعه زمین برای ساخت مسجد تا پایان سال 92 به 400 قطعه زمین خبر داد و افزود: « تمام تلاشمان را بر این موضوع معطوف کرده ایم. »

گفتنی است در این مراسم افزون بر رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام میرشاه ولد رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ، مهندس مرادی شهردار منطقه22، معاون اجتماعی و فرهنگی همچنین ائمه جماعات مساجد موجود در محدوده شمال غرب پایتخت حضور داشتند و لوح تقدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد به پاس زحمات و خدمات حسین مرادی شهردار منطقه 22 به مساجد، به وی تقدیم شد.

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما